WELCOME TO MY BLOG

WELCOME TO MY BLOG

Friday 6 May 2011

Perjalanan ALPHA UNITED FC - Part 1

Alpha United??? Sape lg yang xkenal team ni kat somban?keh3! Actually ni team futsal aku kat somban....kitaowng rajin masuk tournament2 yg Kolej Alpha anjurkan...So aku nak story la pasal team ni...aku tribute utk mereka2 yg pernah Join team ni....yg rajin membaca aku ucapkan thanks byk2 coz sudi membaca kisah kitaowg yg xseberapa ni...hehehe!  Kisahnya bermula camni....

Akhir Ogos 2007 kalau xsilap aku...aku, izi, syafiq kaka, edy, Amir & Wan Kodah join tourney Kolej Negeri Somban sbg team jemputan....tapi kitaowg hanya manage smpai suku akhir je masa tu...masa tu masing2 xtau nak create nama pe utk team...alang2 kitaowng duk kat Kolej Alpha....kitaowng pun sebatla wat nama team Alpha United FC alang2 ada yg sokong Man Utd dalam team kitaowng masa tu...tu pasal word "United" tak terlepas dr pandangan...hehehe!

Tapi disebabkan xcukup ahli yg betul2 LAYAN futsal ni....kitaowng xjoin mana2 tournament lg....smpaila awal tahun 2009 baru start masuk tourney terbuka Kolej Alpha edisi yg pertama....masa tu team kitaowng terdiri drpada aku, Izi, Rajan, kaMaL, ZuL & Zupki...Utk edisi pertama kitaowng berjaya jadi Johan lepas ketepikan saingan Tapau United dr Kolej Negeri Education dgn jaringan 6-3....masa tu mmg syiookkk abes sbb FinaL da mcm stadium da sorakan penonton....terlalu bising smpaikan aku xdgr lgsung suara member aku jerit2 mintak boLa...keh3! Masa tu jadi kapten..so mmg seronok ar julang piala depan penyokong2....huhuhu! Abesh flash2 camera bertaburan di ruang angkasa ketika itu...huahuahua!

Johan edisi Pertama PiaLa dr.Hamzaid (Muka aku nerd..keh3)


No comments: