WELCOME TO MY BLOG

WELCOME TO MY BLOG

Sunday 8 May 2011

KOSMO PUTRAJAYA 2010

Tournament KOSMO PUTRAJAYA 2010
Sempena Event KOSMO PUTRAJAYA yang bakal mengumpulkan sejuta belia2 Malaysia di Putrajaya Hujung Bulan Mei ni...aku nak kongsi sikit pengalaman aku n Group Kickers aku di KOSMO Putrajaya tahun 2010 yg lepas...huhuhu!

Masa tu kitaowng sume join Tournament PS3 Winning Eleven 2010...mcm biasa ar...dah tu je koje kitaowng...xde menda len pun kitaowng nak masuk...maklumlah nak masuk akademi imam muda...dah tutup lak contest dia time tu...hehehe~ Macam biasa...asal sehari sebelum tourney je mesti kitaowng berkumpul di Based Camp kitaowng kat Presint 18, Putrajaya tu....UNTUK APA? utk menelaah game WE2010 ramai2 sambil sharing2 info game dgn member2 yg sgt memerlukan....hehehhe!

Ni lah lokasi kegiatan jenayah kami...heheheh! (aku dalam bulatan merah ler)
15 Mei 2010 - Bermula lah perjuangan yg kami tunggu2kan masa tu...kami melangkah ke lokasi kejadian dgn penuh bongkak dan ganas.....TAPI!!! disebabkan takut de dak UNKNOWN (Unknown means dak2 yg xde team atau lebih senang aku ungkapkan LONE RANGER) yg kenal dak2 KICKERS....kami menggunakan teknik penyamaran naruto! yeay! berhasiL! TaHu x kenapa kitaowng wat camtu? sbb xmau dak2 Unknown ni lariikk xmau lawan kitaowg..Maklumla...Format KOSMO masa tu stiap player kena pilih sendiri pihak lawan masing2 utk melangkah ke peringkat seterusnya....so dgn secara logistiknya...kami dressing ala2 budak yg xpernah main game PS3 ni bertujuan utk menarik perhatian player2 unknown yg takut nak lawan dgn kuat2.....Bukan apa...klu kami jumpe diowng ni senangla kami nak langkah ke peringkat seterusnya SECARA JUJURNYA...Hahahahhahahahahhahahaha! (Gelak Jahat jap)

Kami dressing ala2 selekeh...kekekekkeke!
Then tanpa membuang masa....kami split out dr team n mencari mangsa masing2 utk meneruskan perjuangan di Kosmo ni........cari punya cari...dapat gak akhirnya....hehehe!

Salah satu Unknown yg aku berjaya ajak lawan....hehehe!
Lawan punya lawan....akhirnya kami sampai ke peringkat terakhir hari pertama hasil dr teknik penyamaran naruto...kehkehkeh! Kami layak ke Stage Undian Grouping hari Ahad punya....

Antara Drama2 yg berlaku di Kosmo

Muka2 kami yg Gelojoh menunjukkan kad kelayakan masing2
16 Mei 2010 - Pada hari kedua...WAJAH KAMI Berubahhh lagiii! kali ni kami perkenakan dressing KICKERS kami yg sebenar! Hehehhehe!

Menunggu Proses Undian Grouping
Selepas selesai proses undian......perlawanan peringkat Grouping pun bermula melibatkan sebanyak 60 slot yg berjaya mara ke peringkat Grouping daripada 500+ slot yg mendaftar pada pertandingan KOSMO ini.....Tapi sbenarnya sbelum proses undi ni dijalankan...organizer PS3 Kosmo wat hal...menimbulkan rasa ketidakpuasan hati para peserta kerana atas alasan nak jimatkan masa....beliau telah memerintahkan anak2 buahnya men hentam je tentukan perlawanan para peserta tanpa membuat undian.....APA LAGI! kami pun bangun dgn megahnya pi sound merek2 yg bertanggungjawab....dgn wajah yg kelam-kabutnya...anak2 buah mereka terpaksa panggil ketua diowng berkenaan isu yg terbangkit2 ni....citer2 punya citer...huha huha punya huha...last2 organizer terpaksa mengalahkan dirinya utk menjaga ati para peserta yg luka dek perbuatan konco2nya....Proses Undian pun dilakukan....hhuhuhuhuhu!

Abg Keyrel membantu konco2 organizer membuat proses undian
Pada peringkat kalah mati iaitu pusingan Last 32 pula....aku telah diundi bertemu dgn RivaL sebenar aku = Degasa_Effy.....Masing2 memilih team Real Madrid....perlawanan bermula dgn kekecewaan melanda diriku apabila pemain utama a.k.a abg angkat aku Cristiano RonaLdo injured dan terpaksa dikeluarkan.....aku masukkan Robben! Episod malang mengekori aku lagi bila Degasa_Effy berjaya menjarakkan diri 3-1....Tapi pada minit ke-75'....Tuah seolah2 mula mengejar aku kembali...hehehe! Kaka aku mengganas dan menjaringkan Gol pada minit 75' & 92' utk menyamakan kedudukan aku dgn beliau.....Hanya Tuhan saje yg tahu cmner aku celebrate GoL masa tu....abesh melompat2 aku mcm nak pecahkan LCD TV depan mata je......huhuhu! perlawanan telah berlanjutan ke Extra Time...masa tu sume penglihatan dak2 Kickers n clan2 len fokus kat kami.......minit ke 117' sekali lagi KAKA telah mengganas dan menjaringkan GoL kemenangan utk aku dgn jaringan kemenangan 4-3....huhuhuhu! Kami sume dak2 Kickers celebrate habesh coz kejayaan mengetepikan cabaran Rival kami....aku layak ke pusingan Last 16 tp terpaksa menerima kekalahan 2-1 Di tangan abg ELniNo~ Aiyaaaa..berakhirlah perjuangan aku di Kosmo 2010 ni.....huhuhu~

Results Akhir : Kickers_Kirua  4 - 3  Degasa_Effy
Namun perjuangan Kickers masih diteruskan oleh rakan2 yg lain....Mr.eLniNo a.k.a khairil anuar berjaya ditabalkan sebagai Juara Pertama KosMo PutraJaya.....dia dapat RM2000 tuuu....Wow! kalau aku dapat RM2000....akan ku beli nasi lemak byk2 sbb tgh lapaq skang ni....keh3! tapi aku xpulang dgn kesedihan yg mencurah2 mcm owg lain...coz aku dapat Hadiah Kasut dr Kosmo sbb berjaya duk dalam kelompok 16 slot terakhir....huhuhu! Kemenangan Kickers telah disambut dgn meriah....kenangan yg xleh dilupakan masa tu...huhuhuhu!

Acara membuang pemenang beramai2

Bergambar bersama para pemenang


Gambar bersama player2 Kickers yang layak ke Last 16
Hope Event KOSMO PUTRAJAYA akan dtg ni sekali lagi dak2 KICKERS berjaya bawa balik hadiah2 cumel KOSMO....hehehhehe! Doakan kami yer!

7 comments:

Ms_Nevermind said...

wish u best of LUCk kirUA!!~ jumpe lagi di tourney kali nih ya.. fiz la tu yg jd "koncu2 event" yng di kutuk2 tu.. kui3 ^_^ (sentapppp)

kirua77 said...

hahahhaa...xguna punya crew event...

Ms_Nevermind said...

ye la kirua... fiz simpan dlm hati...

kirua77 said...

jgnla majuk yunk.....hehe

Unknown said...

adoii lagi terase..sbb org ade dlm pic tuh.. anak2 buah ye... ahahha

kirua77 said...

hahahhahaha...datin2...

kirua77 said...

hahahhahaha...datin2...