WELCOME TO MY BLOG

WELCOME TO MY BLOG

Friday 6 May 2011

MANCHESTER UNITED FC

Hye Guys...Saje nak kongsi citer pasal feveret kelab aku dalam EPL...team yg aku start sokong sejak aku 5 tahun lg masa era zaman ERIC CANTONA kasi Flying kick itu Penuntun Kerek....hehehe!

ERIC CANTONA - Legend Man Utd ( kaki Flying kick )


     Apa Bezanya kelab feveret aku ni dgn kelab2 len di dunia?   sng jer...HISTORY OF THE CLUB! dr sebuah kelab yang bankrup...skang dah jadi antara kelab2 yg terkaya di dunia....x mcm kelab len yg jadi kaya dalam skelip mata disebabkan penukaran owner kelab yg kaya2...Man Utd ni jadi kaya disebabkan penaja2 luar yg sanggup menaja kelab coz Man Utd byk menang kejuaraan lagi2 di bwh bimbingan Sir Alex Ferguson....thats why la penaja2 menaja kelab Man Utd ni...

Then bukan stakat tu je...aku minat Man Utd ni sobab pemain2 dia gak.....sejak 1980-an lagi...player2 yg join kelab Man utd ni sume power2....Gamestyle Man Utd yg suka men Flanks pun menarik utk ditonton...huhu...player paling aku admirer skali gameplay dia of course Cristiano RonaLdo (now da men utk Real Madrid) & Luis Nani (kawan baekk RonaLdo)....diowng ni lebih kurang je gameplay...trickster...shooter...n crosser terbaeekk kelab...huhu!


CRISTIANO RONALDO - 7


LUIS NANI - 17

BUT.....yang kelakarnya....ramai member2 aku cakap gameplay aku mcm S.Fletcher ...heheehe! salah sowang lg player yg alu admirer sbb player ni mmg xpernah kenal APA TU ERTI PENAT! position dia Center Midfielder....tp also leh layan Defensive Milfielder...Right Wing n Right Back......pusing 1 padang xingat dunia stamina dia...paling best dia punya tackle...smpai opponent pun tension nak layan dia...tgk arsene wenger cukup ar masa diowng kalah dgn Man Utd Semifinal champions league kat Emirates...masa tu Man Utd menang 3-1....wenger bukan men maki2 Fletcher sbb ganas...tp tulah kunci utk menyekat pemain2 ArseNaL....keh3!

S.Fletcher - Celebrate his goaL on arseNaL
Now...Man Utd dah wat rekod yg xpernah kelab lain wat kat Stage Champions League..Tournament Bola Sepak ke-2 terbesar di dunia di belakang World CUP....4 SemiFinaL dalam tempoh 5 tahun....3 Kali FinaL dalam temph 4 Tahun...Menarik tak?! Thats why lah x heran bila Fans ArsenaL...Chelsea...LiverpooL & Manchester City akan Anti Giler dgn Man Utd....hehehheheheh!

Hope 28hb May ni.....Man Utd dapat kalahkan Barcelona dalam FiNal Champions League utk kejuaraan eropah yg ke-4......HOPE SO!  :)

My Feveret Jersi - Number 7
Kepada yg nak mengenali Kelab Man Utd..jgn segan2...jgn malu2...layan link bawah ni...hehe! SALAM~
www.manutd.com







No comments: